„Košer“ podvod

Koser 14. června 2011 Nepatřím mezi náruživé čtenáře reklamních novin, když jsem ale pod schránkami našel barevný leták vyobrazující košík uzenin, neodolal jsem a reklamu přitáhl až domů. Nejprve jsem nechápal, o co v letáku jde, protože se všude psalo jen o salámech zdarma a já postrádal třeba nabídku, co bych si na akci mohl zakoupit.

Zhruba na jedné setině plakátku jsem nalezl informaci, že součástí akce je i „zajímavá prezentační show“. To mi bylo už jasné, že se nejedná o žádné uzenářské hody, ale jen o jeden z mnoha legálních podvodů, tzv. prezentačních akcí, kam organizátoři nalákají lidi, které potom „mučí“ několikahodinovou teleshopingovou prezentací různých dek, mixérů, nožů a dalšího zboží za nehorázné peníze, které si za stejné zboží nedovolí inkasovat ani značková firma či nadnárodní obchod.

Cílová skupina návštěvníků akce je zřejmá z místa a času konání. V devět hodin ráno a to v úterý opravdu nemá čas kdekdo. Mají ho ale senioři. Následujícím výrokem nechci vířit žádné mezigenerační spory, pravda ale je, že mezi podvedené na těchto akcích patří především naše starší generace, která se logicky nechá na šišky salámů zadarmo nalákat. Stačí se podívat na mnoho takových případů vysílaných v televizních pořadech typu Černé ovce. Onen hotel Kavalír, kde se akce koná, je dokonce 100 metrů od jirkovského Senior klubu a to na okraji ervěnického ghetta, kde je nejvyšší nezaměstnanost v celém městě. A znova, když má nezaměstnaný čas a má dostat uzeninu zdarma, nepřišel by? Samozřejmě, celá akce je legální, protože leták přeci nezve na masné hody, nýbrž na prezentační akci.

Jan Mrázek, člen předsednictva DM